Jak zoptymalizować i usprawnić procesy w firmie?
“Obecne zmiany w technologii porównywane są przez wielu specjalistów i menedżerów do rewolucji przemysłowej. Miało to miejsce przy wynalezieniu maszyny parowej. ”
Organizacja procesów w BPO polega na oparciu o wysoko zaawansowaną technologią. Procesy organizuje się w optymalny sposób pod kątem ich przebiegu. W wielu miejscach pracę ręczną zastępuje się różnymi formami automatyzacji. Oprócz zastosowania klasycznych systemów informatycznych (np. księgowych, klasy ERP) tworzy się rozwiązania związane z digitalizacją. Stosuje się także elektroniczne obiegi dokumentów (ang. workflow), robotyzację (ang. RPA), uczenie maszynowe, automatyzacja kognitywna oraz systemy sztucznej inteligencji.
Wielu ekspertów wskazuje przy tym na to, że możliwości poprawy produktywności i tym samym obniżki kosztów jednostkowych procesów biznesowych w dobie obecnych technologii kilkukrotnie przekraczają skalę uzyskiwaną w trakcie poprzednich przełomów technologicznych, w tym rewolucji przemysłowej.
Oznacza to z jednej strony olbrzymie możliwości a z drugiej strony, potrzebę dużych nakładów w technologię oraz rozwój kompetencji specjalistów, które znacznie łatwiej uzasadnić z perspektywy dużej skali operacji back-office’owych oferowanych przez wyspecjalizowane BPO niż z perspektywy pojedynczej firmy przemysłowej lub usługowej. Każda firma w pierwszej kolejności powinna inwestować w zasoby i systemy. Związane są z produktami i usługami oraz pozyskiwaniem i obsługą klientów. W tym modelu niezbędne do osiągnięcia sukcesu jest outsourcing części procesów biznesowych.
Skorzystaj także z naszych pozostałych usług:
- Outsourcingu usług księgowych
- Administracji kadrowo — płacowej
- Doradztwa biznesowego i restrukturyzacyjnego
- Usług IT & Development