Definicja outsourcingu

Historia Outsourcingu:

Pojęcie Outsourcing pierwszy raz ujrzało światło dzienne w 1979 r. i odnosiło się do kupowania niemieckich projektów przez brytyjski przemysł motoryzacyjny. Sama koncepcja biznesowa powstała jednak wcześniej, kiedy w 1923 r. Henry Ford stwierdził, że „Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili i powinniśmy zatrudnić do wykonania tej pracy kogoś, kto zrobi to lepiej niż my”.


Skąd wzięła się ta nazwa?

Nazwa outsourcing pochodzi z języka angielskiego i jest skrótem od trzech słów: outside-resource-using. Oznacza ona korzystanie z zewnętrznych źródeł. Outsourcing polega na przekazywaniu zadań, funkcji, projektów i procesów do realizacji firmie zewnętrznej. Jak zarządzać przedsiębiorstwem? Bez wątpienia zarządzanie współczesnym przedsiębiorstwem wymaga nieustanego reagowania na zmiany zachodzące w jego otoczeniu. Potrzebne jest dostosowanie się do nich w sposób najlepszy z możliwych dla funkcjonowania całej organizacji.


Jakie znaczenie ma ta dziedzina?

Rosnące znaczenie outsourcingu w działalności współczesnych organizacji sprawia, że staje się on ważnym narzędziem zarządzania. Jest to działanie, które obejmuje swoim zasięgiem coraz więcej funkcji/procesów o charakterze nieprodukcyjnym.


W czym pomoże mi Outsourcing?

Zastosowanie koncepcji outsourcingu w mojej firmie? Jednym z powodów wdrażania Outsourcingu konkretnych obszarów w firmie jest chęć redukcji ponoszonych działań w obrębie danej organizacji. Dodatkowym atutem jest fakt, iż korzystając z zewnętrznej firmy specjalizującej się w Outsourcingu procesów przenosimy ryzyko związane z zarządzaniem zleconą funkcją na usługodawcę zewnętrznego oraz zyskujemy dostęp do najnowszych technologii.


Czy Outsourcing pomoże mi w ekspansji?

Dla wielu przedsiębiorstw outsourcing jest nie tylko pomysłem na rozwój biznesu. Dzięki niemu łatwiej jest przeprowadzić ekspansje na nowe rynki bez konieczności budowania potrzebnych kompetencji od zera. Jest także formą, która w dłuższej perspektywie jest jednym ze sposobów zapewnienia innowacyjności produktów oraz usług oferowanych przez organizację.

Sprawdź naszego bloga, w którym poruszamy także kwestie związane z różnymi tematykami i zagadnieniami dotyczącymi prawidłowego funkcjonowania firmy.